lis
Programy wspierające
2019/2020
ZAJĘCIA DODATKOWE KREATYWNE, ROZWIJAJĄCE
Nr. | Nazwa, rodzaj zajęć | Klasa | Nauczyciel prowadzący |
1. | Koło zainteresowań „Mały Artysta” | I | mgr Krzysztof Leśniak |
2. | Zajęcia rozwijające „Ortografia z uśmiechem” | II | mgr Urszula Rak |
3. | Koło zainteresowań „Mali Odkrywcy” | III | mgr Halina Spórna |
4. | Koło zainteresowań „Mały Artysta” | III | mgr Halina Spórna |
5. | Koło historyczne | V-VIII | mgr Zofia Makuch |
6. | Koło biologiczne | VI -VIII | mgr Kinga Romaniak-Capek |
7. | Koło matematyczne | VIII | mgr Beata Luberda |
8. | Koło matematyczne | IV-V | mgr inż. Antoni Jankowski |
9. | Koło matematyczne | VI-VII | mgr inż. Antoni Jankowski |
Szkoła Tańca- ZUMBA KIDS – zajęcia odbywają się we wtorki
KARATE-zajęcia odbywają się we wtorki i piątki w godzinach od 1800– 1900
Akademia Sportu- zajęcia odbywają się we wtorki i piątki w godzinach od 1600– 1700
ZAJĘCIA DODATKOWE WYRÓWNAWCZE, SPECJALISTYCZNE
Nr. | Nazwa, rodzaj zajęć | Klasa | Nauczyciel prowadzący |
1. | Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
|
I | mgr Krzysztof Leśniak |
2. | Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze „Ja też to potrafię” | II | mgr Urszula Rak |
3. | Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze | III | mgr Halina Spórna |
4. | Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j. angielskiego | IV, Va, VIb | mgr Aleksandra Pandyra |
5. | Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j. polskiego | VI a, VIb | mgr Zofia Makuch |
6. | Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki | IV-VIII | mgr Beata Luberda
mgr inż. Antoni Jankowski |
7. | Zajęcia logopedyczne – indywidualne | 0-VII | mgr Ewelina Jędrocha,
mgr Urszula Rak |
8. | Zajęcia logopedyczne – grupowe | O-VII | mgr Urszula Rak
mgr Ewelina Jędrocha,
|
9. | Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne indywidualne | I-VIII | mgr Kinga Romaniak-Capek mgr Krzysztof Leśniak |
10. | Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne grupowe | I-VIII | mgr Kinga Romaniak-Capek mgr Magdalena Filipek |
11. | Rewalidacja indywidualna | 0 ,IV | mgr Ryszard Jankoś
mgr Żaneta Sumera mgr Magdalena Filipek mgr inż. Antoni Jankowski |
12. | Rewalidacja indywidualna – logopedia |
0, IV |
mgr Ewelina Jędrocha |
13. | Rehabilitacja | 0 | mgr Tomasz Tyrawa |
14. | Gimnastyka korekcyjna | 0-VIII | mgr Tomasz Tyrawa |
Aktywna tablica
Pozyskane w ramach programu „Aktywna tablica” pomoce dydaktyczne zostaną wykorzystane przez szkołę w celu zmiany sposobu nauczania i uczenia się w następujący sposób:
- w szkole zostanie zorganizowane dla grona pedagogicznego wewnątrzszkolne szkolenie poświęcone możliwościom monitora interaktywnego i sposobom wykorzystania tej pomocy w czasie zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych.
- w celu wymiany doświadczeń między nauczycielami pracującymi z wykorzystaniem monitorów interaktywnych w szkole utworzony zostanie zespół samokształceniowy, w skład którego wejdą nauczyciele uczący informatyki oraz wykorzystujący w swojej pracy monitor interaktywny.
- wybrany zostanie e-koordynator (lider zespołu samokształceniowego), który odpowiedzialny będzie za systematyczne monitorowanie wykorzystania pozyskanych środków dydaktycznych oraz wdrażania nowych rozwiązań związanych z wykorzystaniem tych pomocy i szeroko rozumianą TIK;
- w szkole realizowany będzie projekt edukacyjny z uczniami, którego wykonanie co najmniej w połowie związane będzie z obsługą i wykorzystaniem pozyskanych w ramach programu środków dydaktycznych;
- wybrane klasy co najmniej w wymiarze 5 godzin tygodniowo pracować będą z jednym lub kilkoma nauczycielami z wykorzystaniem pozyskanych środków;
- w celu wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami ze szkolnego zespołu samokształceniowego oraz jako element współpracy międzyszkolnej, nauczyciele, którzy pracować będą z wykorzystaniem pozyskanych środków przynajmniej 1 raz w miesiącu przygotują scenariusze zajęć zawierające możliwości wykorzystania TIK;
- nauczyciele, którzy pracować będą z wykorzystaniem pozyskanych środków przygotują w ciągu roku szkolnego przynajmniej 10 zadań, ćwiczeń interaktywnych, których wykonania wymaga monitor interaktywny;
- w czasie zajęć prezentowanie nowych treści, sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów odbywać się będzie z wykorzystaniem monitora interaktywnego. Zarówno w edukacji wczesnoszkolnej jak i w klasach starszych uczniowie korzystać będą z ćwiczeń interaktywnych, testów, programów i gier edukacyjnych oraz tworzyć animacje i prezentacje;
- prezentowane będą efekty samodzielnej pracy uczniów z wykorzystaniem TIK. Dostęp do internetu ułatwi uczniom przygotowanie źródeł potrzebnych na lekcje;
- na zajęciach z języków obcych uczniowie będą mieli możliwość realizowania internetowych projektów międzynarodowych np. w ramach e – twinningu;
- monitor interaktywny, zostanie przeznaczony na zajęcia pozalekcyjne rozwijające kreatywność uczniów oraz na zajęcia nauki kodowania w klasach 1 – 8;
- na zajęciach rewalidacyjnych (5 dzieci posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego) uczniowie będą mieli możliwość w atrakcyjny i łatwiejszy sposób zdobywać wiadomości i umiejętności;
Pozyskane pomoce dydaktyczne poprzez wizualizację i interaktywność posłużą wsparciu procesu dydaktycznego naszych uczniów. Dodatkowe wyposażenie z dostępem do internetu dla uczniów pozwoli im w sposób pełniejszy, bardziej aktywny i z większym zaangażowaniem pracować na lekcjach, pozytywnie wpłynie na koncentrację i współpracę między uczniami.
2018/2019
ZAJECIA POZALEKCYJNE ROZWIJAJACE UZDOLNIENIA I ZAINTERESOWANIA 2018/2019
- „Lubię łamanie głowy”- zajęcia rozwijające logiczne myślenie umiejętności matematyczne kl. II
- Koło artystyczne kl. III
- Koło sportowo- rekreacyjno- turystyczne
- Z gitara przez świat- innowacja pedagogiczna
- Zajęcia rozwijające z j. angielskiego.
- Koło biologiczne
- Koło matematyczne
- Koło historyczne
- Klub Szkolnego Wolontariatu
- Koło biblioteczne
- Taniec współczesny
- Koło dziennikarskie
Laboratorium sukcesu- cykl zajęć unijnych 2017-2019
- Uniwersytet Młodego Matematyka – zajęcia rozwijające kompetencje matematyczne dla klas IV – VII
- Uniwersytet Młodego Przyrodnika – zajęcia rozwijające kompetencje przyrodnicze dla klas IV – VII
- Uniwersytet Młodego Informatyka – zajęcia informatyczne dla klas IV – VII
- Zajęcia matematyczno-przyrodnicze dla klas I – III
- Zajęcia informatyczne dla klas I – III
2017/2018
20.12.2017
Rozwijamy i doskonalimy umiejętności matematyczne rozwiązując zadania tekstowe.
14 grudnia 2017 r. w Szkole Podstawowej w Skomielnej Czarnej przeprowadzono zajęcia typu B ( rozwijające zainteresowania matematyczne dla uczniów zdolnych z wysokimi wynikami w nauce) – klasa IV a i IV b, w ramach projektu Laboratorium Sukcesu – Uniwersytet Młodego Matematyka.
Lekcja rozpoczęła się rozwiązaniem krzyżówki, której rozwiązanie ZADANIA TEKSTOWE wprowadziło uczniów w tematykę zajęć, jak również pozwoliło przypomnieć istotne wiadomości i przećwiczyć umiejętności rachunkowe. Dzięki grze Schubitrix – dodawanie i odejmowanie a następnie mnożenie i dzielenie do 1000 uczniowie nabywali sprawności rachunkowe,
nabywali umiejętność logicznego myślenia, rozwijali percepcję wzrokową i zdolności postrzegania oraz umiejętność współpracy w grupie. Uczniowie pracując w małych grupach rozwiązywali ciekawe, często złożone o podwyższonym stopniu trudności zadania. Jednym z ciekawszych zadań jest zadanie dotyczące liczb trójkątnych. Rysunek zapoznawał uczniów z pojęciem liczby trójkątnej. Uczniowie „budowali” kolejne liczby trójkątne używając np. krążków dochodząc do wzoru pozwalającego obliczyć dowolną liczbę trójkątną. Jest to zgodne z podstawową zasadą na tym etapie edukacji „od konkretu do abstrakcji”. Wszystkie zadania oraz ich rozwiązania zostały szczegółowo przeanalizowane z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. Zasada poglądowości w nauczaniu matematyki odgrywa jak wiadomo ważną rolę. Poprzez układanie konstrukcji z klocków kierując się rysunkami umieszczonymi na odwrocie kart zadaniowych Cubo uczniowie rozwijają wyobraźnię przestrzenną, sprawność manualną, koordynację wzrokowo ruchową, logiczne myślenie. Umiejętność analizowania danych przedstawionych za pomocą schematu i jest dobrym wprowadzeniem do obliczania objętości brył.
Antoni Jankowski
W tym roku szkolnym uczniowie naszej szkoły uczestniczą w programie unijnym LABORATORIUM SUKCESU jest to
cykl zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i rozwijających dla uczniów szkół podstawowych” projekt realizowany przez Gminę Tokarnia – Zespół Obsługi Szkół w Tokarni w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020
Priorytet X Wiedza i kompetencje, Działanie 10.01 Rozwój kształcenia ogólnego,
Poddziałanie 10.01.03 Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne.
Okres realizacji projektu: 01.09.2017- 30.06.2019 r.
Celem głównym projektu jest rozwój kompetencji kluczowych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i informatyki wśród 360 uczniów szkół podstawowych z terenu gminy Tokarnia oraz podniesienie kwalifikacji i umiejętności nauczycieli w zakresie prowadzenia interaktywnych i innowacyjnych metod nauczania do 30 czerwca 2019 r.
W ramach projektu zrealizowane zostaną następujące zajęcia pozalekcyjne:
- Uniwersytet Młodego Matematyka – zajęcia rozwijające kompetencje matematyczne dla klas IV – VI
- Uniwersytet Młodego Przyrodnika – zajęcia rozwijające kompetencje przyrodnicze dla klas IV – VI
- Uniwersytet Młodego Informatyka – zajęcia informatyczne dla klas IV – VI
- Zajęcia matematyczno-przyrodnicze dla klas I – III
- Zajęcia informatyczne dla klas I – III
W związku z udziałem naszej szkoły w Unijnym Programie „Laboratorium sukcesu” w ramach , którego uczniowie naszej szkoły uczestniczą w zajęciach dodatkowych z matematyki, przyrody i informatyki, zapraszamy do oglądania relacji z tych zajęć oraz wycieczek organizowanych w ramach projektu na stronie internetowej: www.laboratoriumsukcesu.szkolna.net
2016/2017
W roku szkolnym 2015/2016 realizowane są programy profilaktyczne oraz innowacje pedagogiczne wspierające wszechstronny rozwój naszych uczniów jak również promowanie zdrowego trybu życia i zdrowego odżywiania.
- Program edukacji w zakresie higieny jamy ustnej pt. „Radosny uśmiech, radosna przyszłość”, koncentruje się na profilaktyce i uczy prawidłowych sposobów pielęgnowania jamy ustnej.
- Programy rozwijające zainteresowania czytelnicze: „Wielka Liga Czytelników”, „Czytam sobie w bibliotece” (szkoła otrzyma pakiety edukacyjne), „Książki naszych marzeń”(szkoła otrzyma 1700zł na zakup książek).
- Innowacja pedagogiczna: „Odyseja muzyczna” kl. IIb
Rozwijanie muzykalności i wrażliwości muzycznej. Zapewnianie dziecku przyjaznych, bezpiecznych i zdrowych warunków do zabawy, ekspresji muzycznej i ruchowej, wyzwolenie aktywności ruchowej poprzez taniec i zabawy.
- Innowacja pedagogiczna: „Z gitarą przez świat” kl. IV i kl.VI
Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań muzycznych, poprzez naukę gry na gitarze klasycznej, akustycznej i basowej.
- Innowacja pedagogiczna: „Klasa w teatrze, teatr w klasie” kl.IV
Zajęcia mają na celu rozwijanie zdolności recytatorskich i aktorskich uczniów. Obejmują naukę poprawnej wymowy, recytacji poezji i prozy, posługiwanie się technikami gry aktorskiej. Na tych zajęciach uczniowie przygotowywać będą utwory sceniczne i wyjeżdżać do teatru.
- Innowacja pedagogiczna: „Tam gdzie szumi las…”- poczuć i zrozumieć leśny ekosystem
Poznanie i zrozumienie funkcjonowania leśnego ekosystemu z uwzględnieniem zmian zachodzących w lesie w związku z poszczególnymi porami roku (jesień, zima, wiosna). Realizowane na spotkaniach zagadnienia łączą teorię z praktyką, pozwalają bliżej poznać wybrane zjawiska przyrodnicze i dotyczą najbliższego środowiska – leśnego ekosystemu.
- Program profilaktyki palenia tytoniu: „Czyste powietrze wokół nas”- kl. „O”- Program Przedszkolnej Edukacji Antytytoniowej ma na celu zwiększenie umiejętności dzieci w zakresie radzenia sobie w sytuacjach gdy przebywaja w pomieszczeniach zadymionych lub gdy dorośli pala przy nich tytoń. Uwrażliwienie rodziców w zakresie ochrony dzieci przed szkodliwym działaniem dymu tytoniowego.
„Nie pal przy mnie proszę”- kl. III, „Znajdź właściwe rozwiązanie”- kl. V.
- Program rozwijający sprawność ruchową : „Mały Mistrz” (szkoła otrzymała pomoce do zajęć sportowych o wartości 1500zł). Trzyletni program rozwijający sprawność ruchową dzieci. Uczniowie zdobywają różne sprawności np. piłkarz, rowerzysta, turysta, lekkoatleta, tancerz, pływak w tempie dostosowanych do swoich możliwości.
„Już pływam”- kształtowanie prawidłowej postawy ciała, nauka pływania.
- Program dotyczący profilaktyki zdrowego stylu życia:
Program „Owoce i warzywa w szkole” kl.O-III i „Mleko z klasą” kl. I-VI promujący zdrowe odżywianie.
- „Szkoła promująca Zdrowie” kl. O-VI
Nasza Szkoła od bieżącego roku szkolnego działa w sieć Szkół Promujących Zdrowie tworząc warunki i podejmując działania, które mają sprzyjać: dobremu samopoczuciu społeczności szkolnej, podejmowaniu przez jej członków działań na rzecz zdrowia własnego i innych ludzi; tworzeniu zdrowego środowiska. W ramach projektu będziemy promować zachowania sprzyjające zdrowiu: racjonalne żywienie; aktywność fizyczną; utrzymywanie czystości ciała i otoczenia; zachowanie bezpieczeństwa; utrzymywanie dobrych relacji z innymi; aktywny odpoczynek i relaks;
- Jestem bezpieczny
Pragnąc zwiększyć poziom bezpieczeństwa spędzania wolnego czasu przez naszych wychowanków, a także promować aktywne, bezpieczne formy spędzania czasu wolnego, szkoła realizuje program edukacyjny „Bezpieczny Puchatek” kl.I, którego inicjatywą jest poprawienie bezpieczeństwa dzieci na drodze, w szkole i w domu, szkoła przystąpiła również do ogólnopolskiej akcji „Bezpieczne wakacje”, oraz „Bezpieczny bo widoczny”, „ Bezpieczna droga do szkoły” . Program realizowany jest poprzez przeprowadzenie cyklu zajęć poświęconych bezpieczeństwu: Bezpieczne wakacje, Bezpieczna droga, Bezpieczne przejście przez ulicę, Znaki drogowe, Jadę samochodem w foteliku, Sygnalizator świetlny, Złote zasady bezpieczeństwa w domu, Nasza droga do szkoły, O czym musi pamiętać użytkownik drogi, zajęcia praktycznego przechodzenia przez jezdnię, branie udziału w konkursach plastycznych i fotograficznych związanych z tematyką bezpieczeństwa, spotkanie z policjantką Komendy Powiatowej Policji w Myślenicach, oraz strażakiem z Ochotniczej Straży Pożarnej w Skomielnej Czarnej, a także branie udziału w konkursie plastycznym zorganizowanym przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie oraz Kuratorium Oświaty w Krakowie, którego celem jest upowszechnienie znajomości przepisów o ruchu drogowym oraz zasad bezpiecznego korzystania z infrastruktury komunikacyjnej.